14 September, 2011

Italian group with "Ra.... Italia" ID

In one occasion, I was surrounded with Italians in a bus. At the custom, these people around me had a strange card folded in two. The border patrol officer only checked this ID instead of the Italian passport. It's not the border with Italy but in Europe. Usually people require to have their passport when they travel to a foreign country or cross a border, but these Italians did not need a passport. I'm just curious of the connection of this ID thing and the gang stalking.

Meanwhile, the woman and a young woman sat behind me were talking about how people need to change the bus in the next bus station to split the destination. She mentioned about the bus heading to my destination in her conversation in the local language. At that bus station, there was a very old bus as if it was brought out from the garage just to keep the buses to be sold for the antique shops or the exhibition. I had the ticket to the next bus stop and there I was thinking to buy the ticket to that destination where this antique bus was going. I changed the bus to that antique bus and took it through my destination.

イタリア人にバス内で囲まれてたときに、周囲の人が持っていたIDです。国境越えのときに彼らはこのIDだけをチェックされました。2つ折で、中の右側に顔写真が入っていて、左側に氏名などが載っています。昔のスイスの滞在許可証と似たような作りになっています。イタリアの隣の国の国境とかじゃなかったんで、不思議でした。後ろに乗っていた女性二人は電話で、次の停留所で別のバスが来て別のバスは、そのバスが向かう場所が私の向かっていた場所と同じだったりと不審でした。私はその停留所の次で降りて、その行き先に向かうバスに乗るはずだったんですが、別のバスでそのまま目的地に移動できました。別のバスは、どう見ても廃棄処分したくて車庫に放置して置いたような相当古い型のものでした。イタリア人グループはそのまま、最初のバスで何処かに移動しましたけどね。

0 comments: